Τετάρτη 13 Μαρτίου 2024

Για τη συνάντηση του Νίκου Κουτουμάνου με το Δ.Σ. του Συλλόγου Υπαλλήλων Π.Ε. Μεσσηνίας



Με το ΔΣ του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας  συναντήθηκε, χθες Τρίτη 12/3/2024, στο κτίριο της ΔΑΟΚ Π.Ε. Μεσσηνίας, αντιπροσωπεία Λαϊκής Συσπείρωσης Πελοποννήσου με επικεφαλής το Νίκο Κουτουμάνο,  περιφερειακό σύμβουλο.

Τη συζήτηση άνοιξαν τα μέλη του ΔΣ του συλλόγου εργαζομένων, που ανέπτυξαν τα φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τους εργαζόμενους στις διάφορες υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, όπως τα έχουν καταγράψει και σε μορφή ψηφίσματος που καταθέτουν προς το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου.

Ανάμεσα σε άλλα, ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις μεγάλες ελλείψεις σε μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό, σε υποδομές και μέσα, που έχει οδηγήσει από τη μία να εντατικοποιείται η εργασία του λιγοστού προσωπικού, το οποίο βρίσκεται στην πράξη σε μόνιμη επιφυλακή, αλλά και να μην μπορούν να διεκπεραιωθούν όλες οι εργασίες έγκαιρα, όπως π.χ. οι κρίσιμοι κτηνιατρικοί έλεγχοι και οι έλεγχοι τροφίμων. 

Όπως τόνισαν οι εργαζόμενοι, οι εξελίξεις αυτές, έρχονται να δέσουν με την πρόθεση της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει απευθείας ολόκληρους τομείς, ή να παραδώσει συγκεκριμένες λειτουργίες σε εργολάβους. Παράλληλα, τα μέλη του ΔΣ κατήγγειλαν ότι την ίδια στιγμή που οι μισθοί δεν φτάνουν για να ζήσουν οι εργαζόμενοι τις οικογένειές τους, ούτε καν η υπερωριακή απασχόληση δεν πληρώνεται καθολικά και όπως πρέπει, ενώ όπως αναφέρθηκε, αντιμετωπίζουν πολλές φορές και την φορτική πίεση από κάποιους προϊσταμένους να βγει «πάση θυσία» το πλάνο, παρά τις ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό. Μάλιστα, ως κερασάκι στην τούρτα, υπήρξε και περίπτωση που προϊστάμενος απείλησε ότι θα ασκήσει δίωξη σε μέλος του ΔΣ, επειδή έβγαλε στη φόρα συγκεκριμένες ελλείψεις και προβλήματα.

Από τη μεριά του, ο Ν. Κουτουμάνος δήλωσε την αυτονόητη συμπαράστασή του στα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων και δεσμεύτηκε ότι θα τα υποστηρίξει σθεναρά μέσα στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου. Τόνισε, ότι όλα τα προβλήματα έχουν τη ρίζα τους στην διαχρονική πολιτική που αντιμετωπίζει τις λαϊκές ανάγκες ως κόστος, την ίδια στιγμή που έχει ως βασικό της μέλημα να ανοίγει κερδοφόρους δρόμους σε επενδυτές. Ότι η εμπορευματοποίηση, ως βασικός πυλώνας της πολιτικής της Ε.Ε. του κεφαλαίου και όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών, είναι αυτή στην οποία ομνύουν διαχρονικά και οι περισσότερες παρατάξεις στα περιφερειακά συμβούλια. Άλλωστε, όπως τόνισε, τα Περιφερειακά Συμβούλια διαχειρίζονται μεγάλης και κρίσιμης σημασίας ζητήματα που αφορούν την καπιταλιστική ανάπτυξη, όπως αυτό της προώθησης της λεγόμενης «πράσινης οικονομίας» και πάνω σ’ αυτά τα στρατηγικά ζητήματα κρίνεται στην πράξη η στάση όλων των δυνάμεων.

Επίσης, τόνισε, πως μόνο με το αγώνα τους μπορούν οι εργαζόμενοι να παλέψουν για τα δίκαια αιτήματα τους. Τέτοιοι αγώνες θα βρίσκουν πάντα συμπαραστάτες τους εκλεγμένους της ΛΑ.ΣΥ., που δίνουν όλες τους τις δυνάμεις μέσα και έξω από το Περιφερειακή Συμβούλιο, για τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Τέλος, κλείνοντας ο Ν. Κουτουμάνος κάλεσε τους εργαζόμενους να αντιπαλέψουν οργανωμένα  την πολιτική της Ε.Ε. και των κυβερνήσεων, που τσακίζει τα δικαιώματά τους για τα κέρδη των βιομηχάνων και των εφοπλιστών. Να ενισχύσουν αποφασιστικά το ΚΚΕ στις ερχόμενες ευρωεκλογές, δίνοντας έτσι δύναμη και ελπίδα στους αγώνες των εργαζομένων και σε όλο το λαό μας.

Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024

Επερώτηση Λαϊκής Συσπείρωσης: Η "νέα γέφυρα" του Αλφειού στη Καρύταινα είναι επικίνδυνη.

 


Στη Καρύταινα, ακριβώς πάνω από τη Βυζαντινή Γέφυρα του Αλφειού κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1960 η  «νέα γέφυρα» από οπλισμένο σκυρόδεμα. Η γέφυρα αυτή είναι μεγάλων διαστάσεων μονότοξη, ανοίγματος 64 μέτρων και ύψους περίπου 40 μέτρων.

Από την κατασκευή της «νέας γέφυρας» μέχρι σήμερα, δεν έγινε η παραμικρή εργασία συντήρησης ή επισκευής με αποτέλεσμα να έχει οδηγηθεί σήμερα σε ιδιαίτερα επικίνδυνη φάση. Παρουσιάζει εκτεταμένη ενανθράκωση του σκυροδέματος και  έντονη διάβρωση του κύριου σιδηρού οπλισμού της.

Η «νέα γέφυρα» κρίνεται επικίνδυνη για τη διέλευση οχημάτων καθώς  συνδέει τη περιοχή της Καρύταινας με την Ανδρίτσαινα, συγχρόνως αποτελεί απειλή για το υποκείμενο βυζαντινό μνημείο την παλιά γέφυρα.

Είναι άμεση ανάγκη να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα προστασίας.

Πρόσφατα στις 28-2-2024 πραγματοποιήθηκε εσπερίδα στην Αθήνα με θέμα: «Το σύμπλεγμα των γεφυρών του Αλφειού στην Καρύταινα, το πρόβλημα, οι κίνδυνοι, η ενδεδειγμένη λύση.

Τα συμπεράσματα αυτής της εσπερίδας επισυνάπτουμε στην επερώτηση.

Ερωτάσθε κ Περιφερειάρχη:

Πως τοποθετείστε απέναντι στις εκτιμήσεις για το πρόβλημα, τους κινδύνους, την ενδεδειγμένη λύση και τις προτάσεις της εσπερίδας;

 

Οι περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Νίκος Κουτουμάνος

Γιάννης Κελλάρης

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΗ  ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ  ΠΡΟΤΑΣΗ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΣΠΕΡΙΔΑΣ ΤΗΣ 28ΗΣ  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ, ΣΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΕΡΕΥΝΩΝ, ΜΕ ΘΕΜΑ:

«ΤΟ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑ ΤΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ ΤΟΥ ΑΛΦΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΡΥΤΑΙΝΑ, ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ,

ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ, Η ΕΝΔΕΔΕΙΓΜΕΝΗ ΛΥΣΗ»

 

1.    Η  «νέα γέφυρα» με τις παθογένειες που παρουσιάζει έχει πλέον εισέλθει σε φάση υψηλής επικινδυνότητας τόσο για τους χρήστες (βαρέα  οχήματα), όσο και για το υποκείμενο μείζον Βυζαντινό Μνημείο.  Ο κίνδυνος ολικής κατάρρευσης σε περίπτωση ισχυρού σεισμού είναι πλέον ορατός και πολύ πιθανός.

2.    Οι παθογένειες της «νέας γέφυρας» είναι  τόσο έντονες και εκτεταμένες, που πλέον το κόστος επισκευών είναι απαγορευτικό. Εκτιμάται ότι το κόστος επισκευών υπερβαίνει το κόστος κατασκευής μιας «καινούργιας γέφυρας».

3.    Κάθε δαπάνη, είτε για επισκευές, είτε για υποστύλωση της «νέας γέφυρας», οδηγεί μόνο σε μικρή αύξηση του προσδόκιμου ασφαλούς ζωής της, η οποία ούτως ή άλλως είναι μικρό υποπολλαπλάσιο του προσδόκιμου ζωής του υποκείμενου Βυζαντινού Μνημείου.  Επομένως κάθε τέτοια δαπάνη κρίνεται ως απολύτως άσκοπη και περιττή. Επί πλέον  δημιουργεί άλλοθι για επικίνδυνη κωλυσιεργία στην ενδεδειγμένη οριστική λύση, η οποία οριστική λύση πέραν της διαχρονικής ασφάλειας, θα προσφέρει μείζονα αναβάθμιση του περιβάλλοντος χώρου της Βυζαντινής Γέφυρας για την απρόσκοπτη αναστήλωσή της από τις αρμόδιες Αρχαιολογικές Υπηρεσίες.

       Η αναστήλωση του μνημείου νοείται ότι συνίσταται από δύο σκέλη, αφενός μεν την υλική αναστήλωση, ως η σχετική εγκεκριμένη από το ΚΑΣ μελέτη και αφετέρου δε την «οπτική αναστήλωση» με την απελευθέρωση του μνημείου από την αισθητική και ιστορική αλλοίωσή του εξ αιτίας της υπερκείμενης άσχετης κατασκευής.

4.    Μοναδική λοιπόν λύση είναι η άμεση καθαίρεση της λεγόμενης «νέας γέφυρας» και η κατασκευή «καινούργιας γέφυρας» σε κατάλληλο σημείο και σε μικρή απόσταση στα ανάντι του ποταμού, με κατάλληλη προσαρμογή της όδευσης της οδοποιίας.

5.    Η άμεση χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση καθαίρεση, με πρόβλεψη απόλυτης ασφάλειας κατά την διάρκειά της για το υποκείμενο μνημείο, επιβάλλεται για πολλούς λόγους:

       * ο κίνδυνος μεγάλου δυστυχήματος με βαρύ όχημα είναι άμεσος.

       * ο κίνδυνος καταστροφής του υποκείμενου μνημείου από σεισμό ή από μείζον δυστύχημα είναι πιθανός.

       * υπάρχει η εκφρασμένη επιθυμία των αρμόδιων του Υπουργείου Πολιτισμού να μην καθυστερήσει το έργο της αναστήλωσης της Βυζαντινής Γέφυρας, το οποίο έργο και θα την ενισχύσει έναντι ακραίων φαινομένων, που έχουν πλέον γίνει συχνότερα και εντονότερα  λόγω της κλιματικής αλλαγής.

 6.   Το εξαιρετικά επείγον της καθαίρεσης της «νέας γέφυρας» υποστηρίζεται  ιδιαίτερα από τους εξής θετικούς παράγοντες:

       * Δεν υφίσταται ως προυπόθεση,  η κατασκευή της «καινούργιας γέφυρας»  να προηγηθεί  της κατεδάφισης την προβληματικής «νέας γέφυρας», επειδή  «τύχη  αγαθή» υφίσταται εναλλακτική οδική σύνδεση Μεγαλόπολης –Ανδρίτσαινας, χωρίς πέρασμα του Αλφειού στην Καρύταινα, μέσω της οδού «Μεγαλόπολη, 4η μονάδα ΔΕΗ, Κυπαρίσσια, Μαυριά, κόμβος με δρόμο προς Ανδρίτσαινα», επαρκούς ποιότητας, με μικρή μόνο χιλιομετρική επιβάρυνση.

       * Το κόστος της κατεδάφισης της προβληματικής «νέας γέφυρας» εκτιμάται ότι είναι της τάξεως των 2 – 2,5  εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή ισόποσο του κόστους που προτίθετο η Περιφέρεια να καταβάλλει για την προσωρινή υποστύλωση που πρότεινε η πρόσφατη  μελέτη, και η οποία  υποστύλωση τελικά δεν πρέπει να υλοποιηθεί.

       * Η κατασκευή της «καινούργιας γέφυρας»  50 – 100 μέτρα στα ανάντι,  θα μπορεί να υλοποιηθεί, χωρίς πίεση,  σε μεταγενέστερο χρόνο, όταν το επιτρέψει ο οικονομικός προγραμματισμός της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

 7.  Με βάση τα παραπάνω, επιβάλλεται να ανατεθεί άμεσα σε κατάλληλο έμπειρο τεχνικό γραφείο η μελέτη, ασφαλούς για το υποκείμενο μνημείο. κατεδάφισης της «νέας γέφυρας» ώστε αμέσως μετά να δημοπρατηθεί και να εκτελεστεί το έργο της καθαίρεσης.  Οι δύο αυτές ενέργειες πρέπει να υλοποιηθούν στον ελάχιστο δυνατό χρόνο, ώστε να ελαχιστοποιηθούν όλοι οι σχετικοί δυνητικοί κίνδυνοι, τόσο για τους χρήστες  της γέφυρας, όσο και για το υποκείμενο Βυζαντινό  Μνημείο. Εκτιμάται ότι η μελέτη μπορεί να ολοκληρωθεί σε χρόνο 3 – 4 μηνών, ώστε αμέσως μετά να αρχίσουν οι διαδικασίες της δύσκολης καθαίρεσης της «νέας γέφυρας».

8.   Κυρίαρχη συμπερασματική πρόταση και ευχή, εκ των εργασιών της εσπερίδος,  είναι η κατεπείγουσα σύγκληση μιας τριμερούς σύσκεψης Υπουργείου Πολιτισμού, Υπουργείου Υποδομών και Περιφέρειας Πελοποννήσου, η οποία θα εξετάσει και θα λύσει όλα τα σχετικά τεχνικά και οικονομικά προβλήματα, προς όφελος των ενδιαφερόντων της Περιφέρειας, του συμφέροντος του τοπικού πληθυσμού και η οποία διάσκεψη θα διασφαλίσει τόσο την διάσωση όσο και την ανάδειξη του μείζονος μνημείου της Βυζαντινής Γέφυρας του Αλφειού στην Καρύταινα.

 

ΤΟ ΤΑΧΥΤΕΡΟΝ ΤΟ ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟΝ.

Αθήνα 01/03/2024

Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024

Επερώτηση Λαϊκής Συσπείρωσης: Ζητούνται στοιχεία για το έργο «Αναβάθμιση Διοικητηρίου Μεσσηνίας».

 


κ. Περιφερειάρχη

Πρόσφατα η Περιφερειακή Επιτροπή της Περιφέρειας στις 5-2-2024 ενέκρινε Συμπληρωματική Σύμβαση 862.000 ευρώ στο έργο «Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Παρεμβάσεων Αναβάθμισης Διοικητηρίου Π.Ε Μεσσηνίας».

Σε ένα έργο π/υ 10 εκατομμυρίων ευρώ που έχουν γίνει 4 απανωτές διακοπές από τον εργολάβο λόγω μη πληρωμής λογαριασμών, που έχει εκτελεστεί μόλις το 10% του έργου (ουσιαστικά μόνο οι καθαιρέσεις) έρχεστε και αποφασίζετε Σ.Σ 862.000 ευρώ γιατί προέκυψε λάθους της μελέτης αφού οι τόνοι σκυροδέματος που απαιτούνται και οι τόνοι αμιάντου που καθαιρέθηκαν ήταν διπλάσιοι.

Ερωτάσθε κ. Περιφερειάρχη

·      Τι μέτρα θα πάρετε ώστε το συγκεκριμένο έργο να μην καταντήσει «γεφύρι της Άρτας» με τις επακόλουθες συνέπειες στη ζωή της πόλης αλλά και στη τσέπη των κατοίκων από τα πανωπροίκια; 

·      Πόσοι τελικά είναι οι τόνοι σκυροδέματος που απαιτούνται και πόσοι οι τόνοι υλικών μολυσμένων με αμίαντο που καθαιρέθηκαν;

·      Που βρίσκονται αυτοί οι χιλιάδες τόνοι υλικών μολυσμένων με αμίαντο;

 

 

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι

της Λαϊκής Συσπείρωσης

 

Κουτουμάνος Νίκος

Κελλάρης Γιάννης

Προτεινόμενο θέμα για την Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου στις 29/2/2024 - Για την προσπάθεια εγκατάστασης ανεμογεννητριών στο Μαυροβούνι της Δ.Ε Κορώνης

 


Την Κυριακή 18/2/2024 πραγματοποιήθηκε μαζική  συγκέντρωση κατοίκων της περιοχής της Κορώνης ενάντια στην εγκατάσταση ανεμογεννητριών στο Μαυροβούνι.

Εκατοντάδες κάτοικοι διαπίστωσαν ότι ξαφνικά και ενώ δεν είχαν καμία ενημέρωση από κανένα επίσημο φορέα,  εμφανίστηκαν πρόδρομες εγκαταστάσεις  στην περιοχή, «ανακαλύπτοντας» ότι μια παλιά υπόθεση που είχε ξεσηκώσει πλήθος αντιδράσεων «επανασερβίρεται» στα κρυφά!

Θυμίζουμε ότι βάση των εγγράφων που η εταιρία κατέθεσε για το «ΑΙΟΛΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙ»  φαίνεται ότι η πρώτη έγκριση  απο το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. ξεκινάει από τον Αύγουστο του 2004!  Διαχρονικά όμως αντιμετωπίζει την σθεναρή και δικαιολογημένη αντίθεση των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, αντίδραση που συνεχίζεται και πλέον περιλαμβάνει –εκτός από τη μαζικότατη συγκέντρωση των κατοίκων- και την ομόφωνα αρνητική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πύλου.

Πιο συγκεκριμένα, από τα έγγραφα που έχουμε στη διάθεσή μας προκύπτουν ότι:

ü Το 2004 υπάρχει η πρώτη επίσημη έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ για το Μαυροβούνι Κορώνης, όπου ακολουθούν έντονες αντιδράσεις από σύσσωμο το λαό και τους φορείς της περιοχής.

ü Το 2005 το Συμβούλιο της Επικρατείας με την υπ’ αριθμό 853/2005 απόφασή του ανέστειλε την εκτέλεση εγκατάστασης και λειτουργίας του  συγκεκριμένου αιολικού σταθμού, μέχρι την έκδοση της τελικής απόφασης πραγματοποιήσεως ή μη του έργου στη συγκεκριμένη περιοχή.

ü Τελικά, ύστερα από 8 χρόνια το ειδικό τμήμα του ΣΤΕ αποφασίζει ότι η επένδυση μπορεί να προχωρήσει. Παραμένει σε «αφάνεια» για 11 χρόνια.

ü Το 2024 εμφανίζεται μια πρόδρομη εγκατάσταση του έργου, αντιδρούν οι κάτοικοι και διαπιστώνουν ότι:

Ø με την 59017/30-06-2023 απόφασή του, το Τμήμα Περιβαλλοντικού και Χωρικού Σχεδιασμού  της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου – Δ.Ελλάδας - Ιονίου αποφάσισε την ανανέωση της υπ' αρ:128338/06-08-2004 KYΑ  η οποία προβλέπει την Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων του έργου εγκατάστασης και λειτουργίας αιολικού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (ΑΣΠΗΕ) στη θέση Μαυροβούνι, της Δ.Ε Κορώνης.

Ø Είχε προηγηθεί, στις 4 Απριλίου του 2023, η απόφαση 404/2023 της Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) που ενέκρινε την τροποποίηση της υπ. αριθμ. 0339/2021 Βεβαίωσης Παραγωγού. Σύμφωνα με αυτή την τροποποίηση προβλέπεται η εγκατάσταση 6 ανεμογεννητριών εγκατεστημένης ισχύος 24 MW και μέγιστης ισχύος παραγωγής 22,5 MW με διάμετρο πτερωτής 150 μέτρα (η πρώτη μελέτη πρόβλεπε 15 ανεμογεννήτριες με φτερωτή 70 μέτρων που).

 

Οι κάτοικοι της περιοχής αντιδρώντας σε αυτήν την εξέλιξη έχουν συγκροτήσει Επιτροπή Αγώνα διεκδικώντας για μια ακόμα φορά να μην εγκατασταθεί αιολικό πάρκο στη περιοχή τους. Όπως επισημαίνουν «η “πράσινη” επένδυση, μέσα σε περιοχή Natura, θα επιφέρει, μεταξύ άλλων, βάναυσο πλήγμα στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής, θα θέσει σε κίνδυνο προστατευόμενα είδη που χρησιμοποιούν τη περιοχή σαν «πέρασμα» και θα οδηγήσει σε γενικότερη οικολογική καταστροφή, με ελάχιστα αντισταθμιστικά ανταλλάγματα. Επίσης, επισημαίνουν την έντονη αισθητική υποβάθμιση και την όχληση από το θόρυβο των ανεμογεννητριών σε μια περιοχή που έχει επιλεγεί η αγροτική και η ήπια τουριστική ανάπτυξη και όχι η βιομηχανική».

 

Πέρα όμως από τις ανησυχίες που έχουν οι κάτοικοι, για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον, την οπτική ρύπανση, τη ασυμβατότητα με άλλες χρίσεις γης, κλπδεν μπορούμε να αφήσουμε απ’ έξω τη συζήτηση για τις πολιτικές ευθύνες,που έχουν όλες οι κυβερνήσεις που κυβέρνησαν, όλα αυτά προηγούμενα χρόνια.

Οι Α.Π.Ε και η «πράσινη» ανάπτυξη στο σύνολο της έχει την υπογραφή των ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ που πίνουν νερό στην πολιτική των «πράσινων κερδών» για τους ενεργειακούς ομίλους και για αυτό έχουν χτίσει μαζί όλο το αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο για την προώθησή τους.

Όλες αυτές οι πολιτικές δυνάμεις που κυβέρνησαν και κυβερνούν ακόμα συμφωνούν:

• Στο χρηματιστήριο ενέργειας, δηλαδή στο μηχανισμό που εξασφαλίζει τα κέρδη των ομίλων και αυξάνει τη τιμή του ρεύματος για το λαό.

• Στο χρηματιστήριο ρύπων που αυξάνει τεχνητά την τιμή παραγωγής από λιγνίτη.

• Στην απολιγνιτοποίηση που αφήνει ανεκμετάλλευτο αυτό το εγχώριο και φθηνό καύσιμο.

• Στην ενεργειακή εξάρτηση από το πανάκριβο φυσικό αέριο.

• Στη χρηματοδότηση των μονοπωλίων της ενέργειας, με ζεστό χρήμα από το Πράσινο Ταμείο και το Ταμείο Ανάκαμψης.

Χέρι - χέρι  ψήφισαν τον Δεκέμβρη του 2022 στην Ευρωβουλή οδηγία που μετατρέπει βουνά και λαγκάδια σε "Ειδικές Οικονομικές Ζώνες" για "fasttrack" ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά. Και σε αυτό το θεσμικό πλαίσιο πατάει και η συγκεκριμένη εταιρία προχωρώντας την επένδυση γράφοντας στα παλιότερα των υποδημάτων τους τη γνώμη της τοπικής κοινωνίας!

Με την Οδηγία, όλες οι περιοχές θεωρούνται εν δυνάμει "κατάλληλες" να αξιοποιηθούν για τέτοιες εγκαταστάσεις, ενώ άδειες και εγκρίσεις θα δίνονται πλέον με fasttrack διαδικασίες σε επιχειρηματικούς ομίλους, περιοχές "Natura" κατατμίζονται και ουσιαστικά αίρεται η όποια προστασία παρείχαν. 

Μάλιστα, με τη νέα Οδηγία τίθεται προκλητικά η αρχή ότι η εγκατάσταση των ΑΠΕ υπηρετεί "υπέρτατο δημόσιο συμφέρον", με στόχο τη νομιμοποίηση της κρατικής καταστολής σε βάρος των δίκαιων λαϊκών αντιδράσεων, αλλά και την ταχεία παράκαμψη - απόρριψη τυχόν δικαστικών προσφυγών.

 

Εκτός όμως από τα κόμματα που κυβερνούν έχουν ευθύνες και οι Διοικήσεις Δήμων και Περιφέρειας. 

Διαχρονικά όλες οι Περιφερειακές και Δημοτικές Αρχές στήριξαν, αδειοδότησαν και γνωμοδότησαν θετικά για την εγκατάσταση αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων υλοποιώντας τις πολιτικές της ΕΕ και των κυβερνήσεων.Πολλές φορές όμως αποφεύγουν να πιούν το «πικρό ποτήρι» και κρύβονται πίσω από τη νομοθεσία που θέλει Δήμους και Περιφέρεια γνωμοδοτικούς και όχι αποφασιστικούς οργανισμούς. Αλήθεια γιατί δεν ήρθε η νέα ουσιαστικά μελέτη στο ΠεριφερειακόΣυμβούλιο Πελοποννήσου; Αν παρακάμφθηκε από τη γνωμοδοτική διαδικασία σκοπεύει να κάνει κάτι η πλειοψηφία του ΠεΣυΠ για να αποτρέψει τη λειτουργία ενός έργου που έχει πάνδημη καταδίκη;

 

Για όλα τα παραπάνω υπάρχει αιτία και είναι η αντίληψη ότι η Ενέργεια είναι Εμπόρευμα!

 

Είναι προφανές πως η αξιοποίηση του αιολικού δυναμικού της περιοχής από τους ενεργειακούς ομίλους καμιά σχέση δεν έχει με τη λαϊκή ανάγκη για φτηνό ρεύμα. Μοναδικό κριτήριο ανάπτυξης των εκατοντάδων αιολικών πάρκων στη χώρα, είναι τα επιχειρηματικά κέρδη. 

 

Η άλλη πλευρά του "δάσους ανεμογεννητριών", που συνεχώς μεγαλώνει στα βουνά μας, είναι το πανάκριβο ρεύμα για τον λαό και τα τρελά κέρδη για τους ενεργειακούς ομίλους. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι  ενεργειακοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται στη χώρα είχαν πάνω από 1,6 δισ. κέρδη το 2022 ενώ η τιμή της κιλοβατώρας για τα λαϊκά νοικοκυριά είναι διπλάσια από εκείνη του 2010, που ήταν 7 λεπτά, ενώ πριν την κρίση ήταν ακόμα χαμηλότερη.

 

Σαν Λαϊκή Συσπείρωση διεκδικούμε:

• Να μην προχωρήσει η εγκατάσταση και λειτουργία του αιολικού πάρκου στο Μαυροβούνι

• Σημαντική μείωση και πλαφόν στην τιμή του ρεύματος, κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής, του "πράσινου" και των υπολοίπων τελών, καμιά διακοπή ρεύματος σε λαϊκά νοικοκυριά και μικρούς επαγγελματίες

• Ισόρροπη αξιοποίηση όλων των πηγών ενέργειας με κριτήρια την ενεργειακή αυτάρκεια της χώρας, τη φθηνή ενέργεια για τη λαϊκή κατανάλωση, την προστασία του Περιβάλλοντος και των κατοίκων με ευθύνη του κράτους.

 

Για όλους τους παραπάνω λόγους η Λαϊκή Συσπείρωση είναι αρνητική στην εγκατάσταση και λειτουργία ανεμογεννητριών στη θέση Μαυροβούνι της Δ.Ε Κορώνης.

 

Καλούμε το Περιφερειακό Συμβούλιο να υποστηρίξει τα αιτήματα των κατοίκων της περιοχής όπως αυτά εκφράζονται από την Επιτροπή Αγώνα και την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πύλου Νέστωρος.

 

 

Οι περιφερειακοί Σύμβουλοι

της Λαϊκής Συσπείρωσης

 

Νίκος Κουτουμάνος

Γιάννης Κελλάρης

Προτεινόμενο θέμα για την Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου στις 29/2/2024. Ψήφισμα στήριξης της Ομοσπονδίας Συλλόγων Οικογένειας ΚΕΘΕΑ Ενάντια στο νομοσχέδιο για την ψυχική υγέια και την απεξάρτηση

 


Η Ομοσπονδία Συλλόγων Οικογένειας ΚΕΘΕΑ απευθύνει κάλεσμα σε μαζικούς φορείς αλλά και σε Δήμους και Περιφέρειες ζητώντας την έκδοση ψηφισμάτων ενάντια στο σχέδιο νόμου για την ψυχική υγεία και την απεξάρτηση. Αντίστοιχο κάλεσμα έχει γίνει και στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Αιτία για αυτό αποτελεί η μεγάλη ανησυχία που έχει προκαλέσει το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας για την Ψυχιατρική Μεταρρύθμιση και ιδιαίτερα για την ίδρυση του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων (ΕΟΠΑΕ). Με αυτό το σχέδιο νόμου, πλήττεται ολόκληρο το πεδίο της απεξάρτησης στη χώρα μας.

Το νομοσχέδιο για την ψυχιατρική μεταρρύθμιση που θα συνοδευτεί, με μπαράζ συγχωνεύσεων όλων των προγραμμάτων ανεξαρτήτου θεραπευτικής προσέγγισης (πχ στεγνά με προγράμματα υποκαταστάτων) κάτω από την ομπρέλα ενός, αποτελεί απόδειξη ότι στόχος δεν είναι ούτε η ανάπτυξη της πρόληψης, ούτε η θεραπεία, ούτε η ουσιαστική κοινωνική επανένταξη.

Η πρόβλεψη για διοικητική και λογιστική συνένωση όλων των εγκεκριμένων οργανισμών και δημοσίων προγραμμάτων σε έναν οργανισμό, μόνο δυσλειτουργίες και χρόνια προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει. Όλοι οι οργανισμοί και όλα τα δημόσια προγράμματα που ασχολούνται με την απεξάρτηση, κινδυνεύουν μετά από δεκαετίες κοινωνικής προσφοράς, με αφανισμό της ταυτότητας, της ιστορίας τους και των θεραπευτικών μεθόδων τους. Την ίδια ώρα τα ναρκωτικά και οι εξαρτήσεις γενικότερα, διεισδύουν όλο και περισσότερο στην κοινωνία, σε ολοένα και μικρότερες ηλικίες και μέσα στα σχολεία.

Στόχος της κυβέρνησης δεν είναι να βοηθηθεί ούτε ο ίδιος ο χρήστης, ούτε η οικογένεια του αλλά η προώθηση της πολιτικής «κόστος-όφελος». Αποτελεί κομμάτι της αντιναρκωτικής πολιτικής της ΕΕ και πάει πακέτο με την υποστελέχωση και την υποχρηματοδότηση των Κέντρων Πρόληψης και των Θεραπευτικών Προγραμμάτων.

Προβλέπεται ότι θα λειτουργεί με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για τους εργαζόμενους του χώρου (εργασιακά δικαιώματα, εργασιακές σχέσεις, επιστημονική εξέλιξη πάνω στο πεδίο των εξαρτήσεων, κ.ά.). Θα δώσει χώρο στις ΜΚΟ, οδηγώντας στο χτύπημα της δημόσιας και δωρεάν απεξάρτησης, με το ΝΠΙΔ να βασίζεται όχι μόνο στην κρατική χρηματοδότηση αλλά όλο και περισσότερο σε προγράμματα με ημερομηνία λήξης (πχ ΕΣΠΑ), σε χορηγίες και προοπτικά, ακόμα και σε νοσήλιο από τους ίδιους τους αποδέκτες, όπως δείχνει και η πείρα από χώρες της ΕΕ.

Είναι υποχρέωση του Πε. Συ. Πελοποννήσου  να δώσει μάχη, όσο περνάει από το χέρι του, για να υποστηριχθεί το Στεγνό Πρόγραμμα του ΚΕΘΕΑ Κύτταρο στην Καλαμάτα, για να διαφυλαχτεί ο δημόσιος, δωρεάν χαρακτήρας των προγραμμάτων που υπάρχουν στη χώρα μας και η φυσιογνωμία τους, για την στελέχωση όλων των δομών με επαρκές μόνιμο προσωπικό με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, για νέες δομές που έχει ανάγκη η χώρα σε όλη την επικράτεια, για πλήρης, επαρκή και αποκλειστική χρηματοδότηση των προγραμμάτων από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.

Ήδη εκατοντάδες εργατικά σωματεία και άλλοι  σύλλογοι, δεκάδες Δήμοι και αρκετά Περιφερειακά Συμβούλια, έχουν πάρει σχετικές αποφάσεις.

Οι περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Νίκος Κουτουμάνος

Γιάννης Κελλάρης

 

Ακολουθεί το ψήφισμα της Ομοσπονδίας Συλλόγων Οικογένειας ΚΕΘΕΑ με το οποίο θα πρέπει όλοι να συμφωνήσουμε.

ΨΗΦΙΣΜΑ

ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΕΘΕΑ (ΟΣΟΚΕΘΕΑ)

 Με μεγάλη ανησυχία παρακολουθούμε τις εξελίξεις, από την 1η Νοεμβρίου 2023, για το νέο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας για την Ψυχιατρική Μεταρρύθμιση και ιδιαίτερα για την ίδρυση του Ε.Ο.Π.Α.Ε. (Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων), στον οποίο θα εντάσσονται όλοι οι, μέχρι σήμερα, εγκεκριμένοι οργανισμοί και φορείς αντιμετώπισης των εξαρτήσεων.

Με αυτό το σχέδιο νόμου, πλήττεται ολόκληρο το πεδίο της απεξάρτησης στη χώρα μας. Η διοικητική και λογιστική συνένωση όλων των εγκεκριμένων οργανισμών και δημόσιων προγραμμάτων σε έναν οργανισμό, μόνο δυσλειτουργίες και χρόνια προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει. Όλοι οι οργανισμοί και όλα τα δημόσια προγράμματα που ασχολούνται με την απεξάρτηση, κινδυνεύουν μετά από δεκαετίες κοινωνικής προσφοράς, με αφανισμό της ταυτότητας, της ιστορίας τους και των θεραπευτικών μεθόδων τους!

Η χρόνια υποβάθμιση, η υποστελέχωση, η κατάργηση του αυτοδιοίκητου του ΚΕΘΕΑ, και η μείωση της χρηματοδότησης των στεγνών προγραμμάτων του ΚΕΘΕΑ είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα. Τώρα πια όμως πλήττεται όλο το πεδίο της απεξάρτησης στη χώρα μας

Οι υπάρχοντες οργανισμοί και προγράμματα, ήδη διασυνδέονται μεταξύ τους, σύμφωνα με τις τρέχουσες θεραπευτικές ανάγκες, ενώ ελέγχονται και εποπτεύονται διαρκώς από το Υπουργείο Υγείας, στο ισχύον νομικό πλαίσιο.

 Η Απεξάρτηση στη χώρα μας χρειάζεται ΕΝΙΣΧΥΣΗ και ΟΧΙ ΔΙΑΛΥΣΗ:

– Ενίσχυση των στεγνών θεραπευτικών προγραμμάτων με μόνιμο προσωπικό, για να μπορεί να υπάρχει «θεραπευτικό συνεχές».

– Ενίσχυση των δομών με μαζικές προσλήψεις; μόνιμου προσωπικού με νέους χώρους και υλικοτεχνική υποδομή.

– Εκστρατεία ενημέρωσης σε όλη την κοινωνία για τη μάστιγα των ναρκωτικών από εξειδικευμένο προσωπικό και συμμετοχή των Συλλόγων Οικογένειας.

Τα ναρκωτικά και οι εξαρτήσεις γενικότερα διεισδύουν όλο και περισσότερο στην κοινωνία, σε ολοένα και μικρότερες ηλικίες, μέσα στα σχολεία!

 ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ

ΑΦΟΡΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κινδυνεύουν όλα τα Δωρεάν Προγράμματα Απεξάρτησης, τώρα που η κοινωνία τα έχει περισσότερο ανάγκη από ποτέ!

Ομοσπονδία Συλλόγων Οικογένειας ΚΕΘΕΑ (ΟΣΟΚΕΘΕΑ)

Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2024

Προτεινόμενο θέμα για την Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου: «Πορεία διάλυσης της δακοκτονίας στη Πελοπόννησο».

 


κ. Περιφερειάρχη, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Οι αγρότες, οι κτηνοτρόφοι και μελισσοκόμοι όλης της χώρας είναι σε αγωνιστική πορεία και αναβρασμό με δίκαια και υπερώριμα αιτήματα, που η κυβέρνηση αρνείται να ικανοποιήσει.

Σε αυτόν τον αγώνα εκφράστηκε και η αλληλεγγύη των εργατών, των αυτοαπασχολούμενων συνολικά του λαού και της νεολαίας στους αγωνιζόμενους αγρότες.

Θλιβερή εξαίρεση η πλειοψηφία του ΠεΣυΠ που αρνήθηκε να ψηφίσει ένα ψήφισμα που αναφερόταν μόνο στα αιτήματα της αγωνιζόμενης αγροτιάς.

Πέρα όμως από τις πολιτικές σας ευθύνες να αναλάβετε τη στήριξη της κυβέρνησης σε μια περίοδο που είναι στρυμωγμένη από τους αγώνες των αγροτών, αναλαμβάνετε και την ευθύνη να συνεχιστεί ή να ανακοπεί η πορεία διάλυσης της δακοκτονίας στη Πελοπόννησο.

Οι περικοπές στη χρηματοδότηση της δακοκτονίας την περίοδο των μνημονίων, που συνεχίζονται και σήμερα, οι ελλείψεις συχνά πυκνά στα φάρμακα για τη δακοκτονία, η εισαγωγή της λογικής του κόστους-οφέλους και στο πρόγραμμα δακοκτονίας, το σπάσιμο του ενιαίου στο πρόγραμμα δακοκτονίας με την εξαίρεση ολόκληρων περιοχών όχι μόνο χωριών από το πρόγραμμα, ο πλημμελής έλεγχος εφαρμογής του προγράμματος λόγω έλλειψης εποπτών-τομεαρχών και μόνιμου προσωπικού, είναι μόνο μερικά από τα δεδομένα που στοιχειοθετούν την εκτίμησή μας για την πορεία διάλυσης του προγράμματος δακοκτονίας στη Πελοπόννησο.

Αποτέλεσμα σοβαρές ζημιές στην παραγωγή ελαιόλαδου (ποσοτικά και ποιοτικά) να εμφανίζονται συχνά σε περιοχές γεγονός που μεταφράζεται σε απώλεια εισοδήματος των μικρών και μεσαίων παραγωγών αρκετών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Ας αναφερθούμε σε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα:

Σε μεγάλες περιοχές της Ανατολικής Μάνης και της Νεάπολης Βοιών στη Λακωνία, που επλήγησαν από μεγάλες πυρκαγιές τα τελευταία χρόνια, αντί να ενισχυθούν οι αγρότες, να αποζημιωθούν για τις απώλειες και να επιχορηγηθούν για να ξαναφτιάξουν τα λιοστάσια τους, εξαιρούνται από το πρόγραμμα δακοκτονίας γιατί λέει «το κόστος της δακοκτονίας είναι μεγαλύτερο από το όφελος που θα έχουν οι παραγωγοί!!!»

Ολόκληρα χωριά στη Δ.Ε Μυστρά π.χ. εξαιρούνται από το πρόγραμμα δακοκτονίας γιατί ενοχλείται!!! το 5στερο ξενοδοχείο, ή αλλού γιατί το απαιτούν και το επιβάλουν μεγαλοπαραγωγοί  που κάνουν υποτίθεται βιολογικές καλλιέργειες.

Σε ολόκληρες περιοχές με εκατοντάδες χιλιάδες ελαιόδεντρα όπως στους Δήμους Μεγαλόπολης και Γορτυνίας δεν έχει γίνει ποτέ δακοκτονία. Μάλιστα και εκεί αλλά και σε άλλες περιπτώσεις που καταστράφηκαν, κάηκαν εκατοντάδες χιλιάδες ελαιόδεντρα, ολόκληρα λιοστάσια από πυρκαγιές, οι μικροί παραγωγοί δεν αποζημιώθηκαν ούτε για την απώλεια εισοδήματος ούτε για την απώλεια των δέντρων γιατί λέει δεν τα είχαν δηλώσει οι παραγωγοί.

Τελευταία εντοπίστηκε και από τις υπηρεσίες (αυτές τις αποδεκατισμένες υπηρεσίες και μπράβο τους) αυτό που γίνεται χρόνια και το ξέρουν και το φωνάζουν οι αγρότες, εργολάβοι που έχουν αναλάβει με σύμβαση έργο δακοκτονίας, δεν πραγματοποιούν έναν ή και δυο ψεκασμούς δεκάδων χιλιάδων ελαιόδεντρων ή χύνουν το διάλειμμα ψεκασμού στα χαντάκια (πχ στις Δ.Κ Καλαμάτας, Ανάληψης, Δολών, Σκάλας, Τσουκαλέϊκων).         

Με βάση τα παραπάνω πρέπει κατά την γνώμη μας να δοθούν σαφείς απαντήσεις από την Περιφερειακή Αρχή στα εξής:

·       Θα δοθούν τα στοιχεία που χρόνια ζητάμε για τη δακοκτονία;

·       Πως τοποθετείστε απέναντι στα αιτήματα των αγροτών για τη δακοκτονία που είναι τα παρακάτω;

Ø Να γίνεται άμεσα καταγραφή της ζημιάς από τον δάκο και να δίνεται αποζημίωση στο 100% της ζημιάς.

Ø Να εξασφαλιστεί ενιαία πανελλαδικά, ολοκληρωμένη επιστημονικά άρτια και ασφαλής εφαρμογή του προγράμματος της δακοκτονίας με ευθύνη του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και των υπηρεσιών του και για τη συμβατική και για τη βιολογική καλλιέργεια.

Ø Να εξασφαλισθούν προσαυξημένα τα αναγκαία κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό για τη δακοκτονία και να καταργηθεί η εισφορά του 2% για τους μικρομεσαίους βιοπαλαιστές ελαιοπαραγωγούς.

Ø Να αποζημιώνει ο ΕΛΓΑ το 100% της ζημιάς από το δάκο, χωρίς πρόσθετα ασφάλιστρα.

Ø Άμεση στελέχωση όλων των Υπηρεσιών για την αντιμετώπιση των ασθενειών, παρακολούθηση της εξέλιξης της παραγωγής. Άμεση και επίσημη ενημέρωση των αγροτών, από το Κράτος και τις αρμόδιες υπηρεσίες, με κρατική ευθύνη να αντιμετωπιστεί το γλοιοσπόριο. Με αποκλειστικά κρατική ευθύνη να οργανωθεί ολοκληρωμένη, σύγχρονη δακοκτονία. Δωρεάν συμβουλές και σύγχρονα φάρμακα στον αγρότη για την αντιμετώπιση όλων των ασθενειών.

·      Θα φέρετε το θέμα με πλήρη εικόνα και μέτρα για την ανακοπή της αρνητικής πορείας για τη δακοκτονία;    

Κελλάρης Γιάννης

Περιφερειακός Σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης

24 εκατομμύρια ευρώ τελικά η χρηματοδότηση για τη διαχείριση των απορριμμάτων από τη ΣΔΙΤ!

 


Τοποθέτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης στο Πε.Συ. 19-2-2024 για αναμόρφωση προϋπολογισμού. 

Με την πρώτη αναμόρφωση του προϋπολογισμού της περιφέρειας διπλασιάζεται το ποσό που θα αποδοθεί στην ΤΕΡΝΑ στα πλαίσια της ΣΔΙΤ για τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο. Από 12 εκατομμύρια € που είχαν εγγραφεί, τώρα, μιας και δεν έχουμε εκλογές μπροστά μας, διπλασιάζονται σε 24 εκατομμύρια ευρώ!

Οι  προηγούμενες Περιφερειακές Αρχές που στηρίχθηκαν από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ διαμόρφωσαν και ψήφισαν τη ΣΔΙΤ, καθόρισαν τις υποχρεώσεις ενώ η νέα Περιφερειακή Αρχή της ΝΔ τις πληρώνει.   Την πρώτη χρονιά πληρώθηκαν 12,5 εκατομμύρια € πανωπροίκια (4,5 εκατομμύρια για τις οδούς πρόσβασης και τους κόμβους και 8 εκατομμύρια για συμμόρφωση των εγκαταστάσεων με τη νέα νομοθεσία).

Είμαστε ακόμα στην αρχή! Τα επόμενα χρόνια που θα λειτουργήσουν οι ρήτρες ποσότητας και ποιότητας, οι απομειώσεις, και θα συνεχίσουν να αυξάνονται τα πανωπροίκια. Έχουν ευθύνες και οι Δήμοι που όταν σχεδιαζόταν το έργο δεν έβγαλαν άχνα. Τώρα ο λαός καλείται να πληρώσει το μάρμαρο. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ο Δήμος Ευρώτα επιχείρησε να αυξήσει τα Δημοτικά Τέλη έως και 200% παρά το ότι δεν επιβαρύνεται με μεγάλο κόστος μεταφοράς όπως αρκετοί άλλοι δήμοι.

Είναι προκλητική η παράταξη του κ Τατούλη που έβαλε τις βάσεις γι αυτή την επένδυση (με τις «ευλογίες» βεβαίως όλων των Κυβερνήσεων που πέρασαν από το 2011, οι οποίες συνέβαλαν στην παράδοση της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο στο μεγάλο κεφάλαιο), που προσπαθεί να διαστρεβλώσει την αλήθεια για το κόστος διαχείρισης των απορριμμάτων σήμερα. Με βάση την προτεινόμενη τιμολογιακή πολιτική του ΦΟΔΣΑ ο κάθε τόνος θα στοιχίζει 73,59Ε + ΦΠΑ 24% (ΤΕΡΝΑ) συν 3,00€ (ΦΟΔΣΑ) = 94,25€/ton.

Καλούμε το λαό της Πελοποννήσου σε επαγρύπνηση. Να μην επιτρέψει σε καμία Δημοτική Αρχή να αυξήσει τα δημοτικά τέλη για να εξασφαλίσει τα κέρδη της ιδιωτικής εταιρίας. Να μην υποκύψει κανείς στα ψευτοδιλήμματα περί προστασίας του περιβάλλοντος και απαραίτητων θυσιών. Κανένας ιδιώτης να μην εμπλέκεται στη διαδικασία διαχείρισης των απορριμμάτων.

Ήρθε η ώρα να ξεκινήσει ο αγώνας να καταργηθεί η ΣΔΙΤ. Δεν προστατεύει το περιβάλλον αλλά τα κέρδη του επενδυτή. Στις ευρωεκλογές του Ιούνη τα κόμματα που συνέβαλλαν σε αυτό το έγκλημα να πάρουν την απάντηση που πρέπει από τα λαϊκά στρώματα της Πελοποννήσου: να τους στείλουν πίσω το λογαριασμό!