Θεωρούμε χρέος μας να τιμάμε μεγάλα
γεγονότα της ιστορίας μας που σημάδεψαν ανεξίτηλα την πρόοδο της ανθρωπότητας,
μέσα από αμέτρητες θυσίες του λαού, των πρωτοπόρων αγωνιστών.
Έχει μεγάλη σημασία μέσα σε αυτό το
πλαίσιο εκδηλώσεων, να αποδοθεί στο ιστορικό αυτό γεγονός η πραγματική του
διάσταση, ο πραγματικός του χαρακτήρας, είναι σημαντικό να αναδείξεις τις
πραγματικές αιτίες και την αλληλουχία των ιστορικών γεγονότων και παραγόντων
που συντέλεσαν σε αυτό.
Έτσι μόνο μπορούν τα βγουν σωστά συμπεράσματα,
να μεταφερθούν οι αξίες και τα ιδανικά της τότε εποχής στο σήμερα, αντλώντας τα
διδάγματα αυτού του πρωτοπόρου για την εποχή αγώνα. Μόνο έτσι μπορούν να
δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για συνέχιση της κοινωνικής προόδου και εξέλιξη
της ανθρωπότητας σύμφωνα με τα νέα δεδομένα της εποχής μας. Δηλαδή αυτό που
χρειάζεται σήμερα η κοινωνία για να σπάσει τα σύγχρονα δεσμά που δημιουργήθηκαν
από την τότε εποχή έως σήμερα.
Αναφέραμε πριν (σ.σ. ο σφος Γόντικας), για τον
πραγματικό χαρακτήρα της επανάστασης του 1821, ως αστική –
εθνικοαπελευθερωτική, με την ηγετική της δύναμη την ανερχόμενη τότε αστική
τάξη, η οποία πράγματι τότε ήταν προοδευτική γιατί ακριβώς ήταν έκφραση του
νέου που ερχόταν για να ανατρέψει το παλιό. Και γι' αυτό και θεωρούνταν
επικίνδυνη, όχι απλά και μόνο για την ακεραιότητα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας
(που θεωρούνταν δευτερεύουσα), αλλά πρώτα και κύρια για την εξουσία της παλιάς
τάξης πραγμάτων, που ακόμη έτριζε από τους κλυδωνισμούς της μεγάλης Γαλλικής
αστικής Επανάστασης.
Πουθενά μέσα στην εισήγησή σας όμως δεν
αναδεικνύεται η ταξική διάρθρωση της τότε κοινωνίας, πουθενά δεν προσδίδεται ο
πραγματικός χαρακτήρας της επανάστασης του 21’ .
Αντίθετα, με σημείο αναφοράς το άρθρο
113 του νόμου για το επιτελικό κράτος που ψήφισε η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ.
με το οποίο προβλέπεται συγκρότηση αντίστοιχης εθνικής επιτροπής για τον
εορτασμό των 200 χρόνων από το 1821, επιχειρείται στο ίδιο ακριβώς πνεύμα να προταχθεί
το ιδεολόγημα της εθνικής ενότητας και μέσω αυτού να παρουσιαστούν τα συμφέροντα
της αστικής τάξης ως συμφέροντα ολόκληρης της κοινωνίας.
Με αυτό τον τρόπο, η επανάσταση
συνεχίζει να αποτυπώνεται ανορθολογικά ως το απλό αποτέλεσμα 400 χρόνων
σκλαβιάς, ενώ γίνεται αναφορά για διαμόρφωση «νέου εθνικού αφηγήματος» ως
στόχο, επιχειρώντας να συσκοτιστούν οι ταξικές αντιθέσεις που συντέλεσαν στη
διαμόρφωση και πορεία του Ελληνικού κράτους και πολύ περισσότερο την διαχρονική
ταξική του ταυτότητα.
Όμως, η ανιστόρητη προπαγάνδα για την ανάγκη
«εθνικής ενότητας» ή η ανάγκη «κυοφορίας μιας μεγάλης ιδέας» όπως εμβληματικά
αναφέρεται στην εισήγηση σας, συντρίβεται σήμερα στους τόπους δουλειάς, όπου οι
εργάτες συνθλίβονται στη μέγγενη της εκμετάλλευσης, της τρομοκρατίας, των
εκβιασμών, της απόλυσης. Συντρίβεται στους διεξαγόμενους ιμπεριαλιστικούς
πολέμους, στις συγκρούσεις για το μοίρασμα των πηγών Ενέργειας, στην
καπιταλιστική κρίση, που για την έξοδο απ' αυτήν σε όφελος του κεφαλαίου
πλήρωσαν η εργατική τάξη και οι αυτοαπασχολούμενοι, χάρη στην πολιτική των
κυβερνήσεων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και άλλων αστικών κομμάτων.
Τότε ήταν η Ιερά Συμμαχία, τώρα έχουμε ΕΕ, ΝΑΤΟ,
κ.λπ. Οι συνθήκες μπορεί να άλλαξαν σε πολλά πράγματα αλλά η ουσία παραμένει η
ίδια. Το πραγματικό διαχρονικό και άκρως επίκαιρο μήνυμα της επανάστασης του
1821, είναι ότι ο οργανωμένος και αποφασισμένος λαός μπορεί να αντιμετωπίσει
και να νικήσει αντιπάλους που φαντάζουν πανίσχυροι και ανίκητοι. Το μήνυμα
είναι ότι οι επαναστάσεις αποτελούν το όχημα της κοινωνικής προόδου που
ανατρέπει τις ιστορικά ξεπερασμένες τάξεις και την εξουσία τους.
Ότι σήμερα προβάλει ως επίκαιρος, ρεαλιστικός
και αναγκαίος ο αγώνας για τη δημιουργία των προϋποθέσεων για την ανατροπή της
τότε προοδευτικής, αλλά σήμερα ξεπερασμένης και αντιδραστικής αστικής τάξης,
που παρεμποδίζει την εξέλιξη της ιστορίας, ο αγώνας για την εξουσία της
εργατικής τάξης που σήμερα υπηρετεί την κοινωνική εξέλιξη αντικειμενικά, τα
συμφέροντα της κοινωνίας.
Από αυτή τη σκοπιά θα τιμήσουμε εμείς την
επέτειο των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821, προβάλλοντας ταυτόχρονα την
πραγματική ιστορία της χώρας.